четверг, 2 апреля 2015 г.

Психологи та соціальні педагоги Луганщини вчилися долати стреси

У місті Сєвєродонецьку Луганської області 1 квітня 2015 року пройшла обласна науково-практична конференція «Стратегія і засоби опанування учасниками навчально-виховного процесу кризових ситуацій та стресових станів». У конференції взяли участь завідувачі міських та районних методичних кабінетів і центрів, керівники центрів практичної психології, шкільні психологи, соціальні педагоги, учителі-предметники. Організували конференцію Департамент освіти і науки Луганської ОДА, Луганський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти.
Актуальність теми конференції не викликає сумнівів в умовах складної соціально-політичної ситуації в Україні. Розширення зони збройного конфлікту на території Луганщини призвело до того, що багато жителів регіону втратили близьких, житло, роботу, стали біженцями або внутрішньо переміщеними особами. Подібні життєві випробування часто призводять до психологічних травм і негативно впливають на фізичне здоров’я людей. Для психолога та соціального педагога настають часи «великої роботи», адже кількість тих, хто потребує їхньої професійної допомоги, збільшується в багато разів. Саме тому Ольга Касьянова, проректор із наукової роботи Луганського ОІППО, наголосила у вітальній промові на очікуваних результатах конференції: підвищенні рівня професійної компетентності та розширенні світогляду учасників.
Корисним та цікавим для учасників конференції виявився виступ доктора психологічних наук, професора Сергія Гарькавця. Фахівець у своїй доповіді обґрунтував «Проблему життєстійкості особистості та подолання стресу», зауваживши, що в кожної людини є свій запас міцності, який допомагає протистояти деструктивним впливам. Життєстійкість професор визначив як міру здатності людини витримувати стресову ситуацію, зберігаючи внутрішню збалансованість та не знижуючи успішності.
Із доповіддю на тему «Вплив індивідуальних особливостей людини на прояв поведінки в міжособистісній взаємодії» виступила Оксана Пагава, завідувач кафедри педагогіки та психології ЛОІППО, завідувач Центру практичної психології та соціальної роботи ЛОІППО, кандидат психологічних наук. Доповідачка акцентувала увагу слухачів на важливості психологічних знань про індивідуальні особливості людини, адже саме вони впливають на поведінку у соціумі. Навіть елементарні знання щодо типів темпераментів людини можуть допомогти встановленню конструктивного діалогу.
Доцент кафедри педагогіки та психології ЛОІППО, кандидат психологічних наук Вікторія Харченко присвятила виступ «Нейробіологічному підходу до виникнення та розвитку стресу», завдяки якому учасники конференції дізналися про первинне «природне» походження причин виникнення стресу та способи його опанування.
Методист кафедри педагогіки та психології ЛОІППО Оксана Рачок представила у своїй доповіді практичний аспект щодо «Профілактики та подолання кризових ситуацій в освітньому середовищі».
Стала в пригоді для кожного з учасників практична частина конференції, яка включала майстер-класи для шкільних психологів, соціальних педагогів, керівників методичних об’єднань, керівників ЗНЗ та всіх бажаючих: «Практичні аспекти формування саморегуляції в умовах навчально-виховного процесу» (ведуча – Вікторія Харченко), «Стресостійкість як важлива складова успішної особистості» (ведуча – Наталія Кондалова,  практичний психолог ДНЗ № 10 «Малятко»), «Особливості роботи з психогенними розладами в результаті травмуючих подій» (ведуча Ірина Золотова, дефектолог, тілесно-орієнтований терапевт), «Збереження та зміцнення психологічного здоров’я засобами саморегуляції поведінки та психічного стану» (тренер  Світлана Решетняк, практичний психолог Рубіжанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 7 Рубіжанської міської ради; ведуча: Ірина Деркач, методист методичного кабінету м. Рубіжного).

Конференція сприяла встановленню робочих контактів, налагодженню тісної співпраці, формуванню атмосфери довіри в професійному колі. Слід відзначити, що регіональні спеціалісти безпосередньо надають кваліфіковану допомогу в подоланні психологічних проблем та стресових станів учасникам навчально-виховного процесу освітніх закладів Луганської області в надзвичайних умовах кризової ситуації, що склалася.





Комментариев нет:

Отправить комментарий